Tuesday, March 30, 2021

 პროექტის სახელწოდება :   „ჩვენი თოჯინების თეატრი“ ( ,,ბაქია კურდღელი’’).                                                                                       

პროექტის მთავარი იდეა: სასკოლო თოჯინების თეატრის შექმნა ქართული ხალხური ზღაპრის ,,ბაქია კურდღელი’’-ს მიხედვით.

პროექტის აქტუალობა:  პროექტი აქტუალურია, რადგან დაწყებითი კლასების მოსწავლეებში არის პრობლემა გამართული მეტყველების უნარისა  და სოციალური უნარ--ჩვევების ნაკლებობის.

პროექტის მიზანი:  მნება თოჯინების თეატრი ქართული ხალხური ზღაპრის ,,ბაქია კურდღელი’’-ს მიხედვით.

  ბავშვებს საშუალება ექნებათ  უშუალოდ მონაწილეობა მიიღონ  და იყვნენ როგორც სცენარისტები, ასევე თავად დაამზადონ თეატრისათვის საჭირო ყველა დეკორაცია ,მოიძიონ თოჯინები, დაამზადონ  აფიშა, რეკლამა კომპიუტერით Power Point პროგრამაში. სპექტაკლზე გადაიღებენ  სურათებსა და ვიდეოს,  Power Point პროგრამაში მოამზადებენ  პრეზენტაციას.მოსწავლეები ეზიარებიან ხელოვნებას, მიეჩვევიან მხატვრულ კითხვას, ისაუბრებენ გამართული  ლიტერატურული ენით. მოსწავლეებ ერთმანეთს გაუზიარებენ   შთაბეჭდილებებ წაკითხულის, ნანახისა  და განცდების შესახებდაინტერესდებიან და  სურვილი გაუჩნდება ახალ-ახალი  ლიტერატურის გაცნობისა.

პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ზღაპარი ,,ბაქია კურდღელი“, ფოტო-ვიდეო მასალა,ინტერნეტი თოჯინების თეატრისათვის საჭირო დეკორაციები, თოჯინები, სცენარი, კომპიუტერი, აფიშა,რეკლამა, პრეზენტაცია.

პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტიობები): 

   1. სპექტაკლისათვის ზღაპრის შინაარსის გაცნობა, გახმოვანებული ზღაპრის მოსმენა და ნახვა კომპიუტერით, სცენარის შექმნა.

   2. საჭირო რესურსების დამზადება: თოჯინები, დეკორაციები, აფიშა, რეკლამა, მოსაწვევები.

   3. როლების განაწილება.

   4. როლების დასწავლა , რეპეტიციები.

   5. სპექტაკლის პრეზენტაცია.

საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ქართული ენა, ისტ, სახ. და გამოყენებითიხელოვნება,

  ქართ.დაწყ.(I).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების წაკითხვა და გაგება-გააზრება; ტექსტში ვერბალური და არავერბალური ფორმით მოწოდებული ინფორმაციის (მაგ., ილუსტრაციისა და ტექსტის) ურთიერთადაკავშირება

Ø  განარჩევს ტექსტში ავტორისა და პერსონაჟების სიტყვებს, დიალოგსა და მონოლოგს;

Ø  აკვირდება პერსონაჟთა ქცევას, მოქმედებას, თვისებებს და დაკვირვების საფუძველზე გამოაქვს სათანადო დასკვნა მათი აზრების, განზრახვების, განცდების შესახე

Ø  მოსწავლეადეკვატურად რეაგირებს მარტივ სამეტყველო სიტუაციებში. ისმენს და იგებს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილ მცირე ზომის ტექსტებს და გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას.

Ø   მეტყველებაში იყენებს აქტიურ ლექსიკასა და ძირითად ენობრივ ფორმებს, კითხულობს მხატვრულად.

Ø   მართებულად იყენებს თხრობით, ბრძანებით და კითხვით წინადადებებს (სწორად იყენებს ზმნურ ფორმებს) და წინადადებების ბოლოს სვამს სათანადო სასვენ ნიშნებს (წერტილს, კითხვის ნიშანს, ძახილის ნიშანს);

Ø  იყენებს ნაცნობ ლექსიკას

 მოსწავლე იყენებს სახვითი ხელოვნების რამდენიმე ძირითად ელემენტსა და პრინციპს ნამუშევრის შექმნისას. მიმართავს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას. მოსწავლე ამჟღავნებს მარტივი შრომითი საქმიანობის ელემენტარულ უნარ-ჩვევებს. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებებში.

მონიტორინგი და შეფასება: მასწავლებელი ამოწმებს, თუ რამდენად წარმატებულად მიმდინარეობს პროექტის დანერგვის პროცესი, თუ რამდენად წარმატებული იყო პროექტი. შეფასებას ახდენს პროექტის მსვლელობის დროს და პროექტის პრეზენტაციისას შეფასების რუბრიკით.

ამ პროექტის მთავარი ამოცანაა ყველა ადამიანმა იცხოვროს ისე, რომ აკეთოს სხვებისთვის სასარგებლო საქმე და არ იყოს ორიენტირებული საკუთარი თავის ქებასა და ბაქიაობაზე.

მდგრადობა: მოსწავლეებმა გააცნობიერეს, რომ ბაქიაობა ცუდი თვისებაა, საკუთარი თავი შენ მაშინაც კი არ უნდა აქო, თუკი ამას იმსახურება, ისეთ რამეს ნუ დიკვეხნით, რასაც ვერ განახორციელებთ, არამედ ,,საქმემან შენმა გამოგაჩინონ“.  

პროექტის ხელმძღვანელი: დაწყებითი კლასების მასწავლებელი მარუსა ბერუაშვილი.

ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: marusa.beruashvili@gmail.com

პროექტის ვებ- გვერდი/ბლოგი: marusiaberua.blogspot.com

 

 

 

ამოცანები

აქტივობები

დრო

რესურსი

ბიუჯეტი

ამოცანის შედეგი

მიზნის დასახვა

 ინფორმაციის მოძიება, დეკორაციების შერჩევა, შექმნილი შეხედულებების ერთმანეთის მიმართ და მასწავლებელთან გაზიარება.

2 კვირა

წიგნი,  ინტერნეტი.

სკოლის კუთვნილი

მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია ინტერნეტიდან, მოახდინეს მოძიებული ინფორმაციის კლასიფიკაცია და კატეგორიზაცია

მოსწავლეთა მიერ მოძიებული მასალის, კერძოდ ტყის ბინადარი ცხოველების სურათების გამოფენა., როლების განაწილება.

სურათების მოძიება.

 

დეკორაციების დამზადება.

გახმოვანებული ქართული ხალხური ფილმის ,,ბაქია კურდღელი“ ნახვა და გაანალიზება.

1 კვირა

წიგნები, ინტერნეტი, კომპიუტერი სახელმძღვანელო, ფურცლები.   კომპიუტერი

ფერადი ფანქრები.

თოჯინები.

სკოლის კუთვნილი

მოსწავლეებს განუვითარდათ ძიების, დახარისხების, თანამშრომლობითი და

შემოქმედებით უნარ-ჩვევები,

 

პრეზენტაციის ჩატარება

მოსწავლეთა მიერ თოჯინების თეატრის  ჩატარებ(პრეზენტაცია)

1 სთ

ვიდეოტექნიკა, კომპიუტერი

სკოლის კუთვნილი

ჩაატარეს თოჯინების თეატრი,,ბაქია კურდღელი’’. თითოეული მოსწავლე მაყურებლის წინაშე წარსდგა დიდი მონდომებითა და  მოტივაციით.



სასწავლო პროექტის რეფლექსია

განვახორციელე სასწავლო პროექტი მე-2კლასში . პროექტის ხანგრძლივობა შეადგენდა  2 კვირას.

პროექტის დასახელება:  -  ჩვენი თოჯინების თეატრი’’( ბაქია კურდღელი)

 

მიზანი:  ხელის შეწყობა ახალგაზრდებს შორის სოციალური უნარ--ჩვევების დანერგვასა და პოპულარიზაციაში. მოსწავლეთათვის გაცნობა იმისა ,თუ რა ცუდი თვისებაა ადამიანებში მკვეხარობა და ბაქიაობა.

 მოსწავლეებს განუვითარდებათ ინფორმაციის მოძიება-დახარისხების უნარი, პრეზენტაციის უნარი.

წაიკითხავენ ზღაპარს, უყურებენ ფილმს ,,ბაქია კურდღელი’’,გააკეთებენ პრეზენტაციას. განუვითარდებათ ანალიზის უნარი. მონაწილეობას მიიღებენ თეატრალურ დადგმაში.

პროექტის შედეგად : მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია ინტერნეტიდან, მოახდინეს მოძიებული ინფორმაციის კლასიფიკაცია და კატეგორიზაცია, მოსწავლეებმა გაინაწილეს როლები, გამოიმუშავეს   სინთეზის უნარჩვევა,განივითარეს შემოქმედებითი უნარი, მოსწავლეებმა ისაუბრეს იმ მავნე თვისებებზე, როგორიცაა მკვეხარობა და ბაქიაობა. აააკეთეს დასკვნა-,,ადამიანი ფასდება თავის მიერ გაცემული სიკეთით“.

 

 

პროექტის ,,ჩვენი თოჯინების თეატრი ( ,,ბაქია კურდღელი’’)

დაკვირვების ცხრილი

დაკვირვების საგანი

კომენტარები

შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში

ჯგუფში თანამშრომლობა შედგა, მოსწავლეებმა მათი ინტერესის მიხედვით როლები  გაინაწილეს.

იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია

მოსწავლეები მოტივირებულები იყვნენ, ისინი ინფორმაციას მოიძიებდნენ როგორც წიგნებში ასევე ინტერნეტში. მოიძიებდნენ თოჯინებს,მონაწილეები მე-2 კლასის მოსწავლეები იყვნენ, ისინი დიდი პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ პროექტის განხორციელებას.

აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ

მოსწავლეები გულმოდგინედ ეკიდებოდნენ დაკისრებულ მოვალეობას, დაკავებულნი იყვნენ ინფორმაციის მოძიებითფილმის ყურებით,  ხატვით, თოჯინების დამზადებით, რჩებოდნენ გაკვეთილების შემდეგ, ინტერნეტით იძიებნენ საჭირო ინფორმაციას  ,,ბაქია კურდღელზე’’და ერთმანეთს უზიარებდნენ აზრებს,,თანამშროლობდნენ.

ჰქონდა თუ არა შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი

მოსწავლეები ყოველდღე საქმიანობდნენ, ხორციელდებოდა ყოველღიური თანამშრომლობა, საქმეს ინტერესით და სრული პასუხისმგებლობით ეკიდებოდნენ. რადგან პროექტი 15 დღეში უნდა გაგვეხორციელებინა, ისინი ყოველდღიურად მუშაობდნენ. ხდებოდა აზრთა გაცვლაგამოცვლა. ეტაპობრივად მუშაობის შედეგებს მაცნობდნენ.როლები შეისწავლეს და მე ჩამაბარეს. შენიშვნები გაითვალისწინეს.

იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეებიდა რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი

მოსწავლეები პასუხისმგებლობით ეკიდებოდნენ საქმეს. პასიური არც ერთი არ იყო. გამოირჩეოდნენ მაღალი მოტივაციითა და ჩართულობით.

იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე

პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე დადებითად იმოქმედა, ისინი გახდნენ თავდაჯერებულები, კრეატიულები. მსჯელობენ გამართულად, გაიზარდა მათი მოტივაციაკვლავ გამოთქვეს სურვილი მსგავსი პროექტების განხორციელებისა.ამაღლდა მოსწავლეთა თვითშეფასება. თეატრზე დამსწრე მასწავლებლებმა, მოსწავლეებმა და სკოლის დირექტორმა სიტყვიერი მადლობა გადაუხადეს ,,პატარა მსახიობებს’’.

 

 

 

პროექტის -,-  ,,ჩვენი თოჯინების თეატრი’’ ( ,,ბაქია კურდღელი’’)

’’.

                                                შეფასება

კრიტერიუმი

კარგი

საშუალო

სუსტი

შენიშვნა

პრობლემა. რამდენად აქტუალურია და რამდენად ცხადად არის ეს დასაბუთებული

მიზანი. რამდენად კონკრეტული, მიღწევადი, ნათელი და გაზომვადია.

ამოცანები. რამდენად შეესაბამება თითოეული ამოცანა პროექტის მიზანს.

განხორციელების გზები. რამდენად უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას, რამდენად რაციონალურია და პრაქტიკული. რამდენად რეალურია ვადები და არის თუ არა ფუნქციები განაწილებული ჯგუფის წევრებს შორის.

შედეგი. რამდენად რეალურია აღნიშნული შედეგის მიღწევა და რამდენად შეესაბამება მიზანს.


  

































 

 


No comments:

Post a Comment